#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
جنگ نرم تضعیف قوه عقلانیت، تقویت قوه تخیل
نشستی پژوهشی با موضوع« انواع و اهداف جنگ نرم» در مدرسه علمیه الزهرا آباده طشک برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک از نشست بصیرتی با موضوع« جنگ نرم، انواع و اهداف»، با حضور طلاب، در سالن اجتماعات این مدرسه خبر داد.
در این جلسه خانم صدیقه اخوان استاد حوزه گفت: ما همیشه در حال جنگ هستیم و دامنه آن ناپیدا و نامحسوس می باشد اما در ادبیات سیاسی مدلهای جنگ را می توان به؛ جنگ هوشمند، سخت، نرم، و نیمه سخت تعریف کرد. بحث ما همان جنگ نرم ؛ که به هر گونه اقدام نرم افزارانه با استفاده از قدرت نرم و بدون بکار بستن ابزارهای سخت برای نابودی حریف، تعریف کرده اند، می باشد.
وی در ادامه افزود: این جنگ مبتنی بر جذابیت و اقناع می باشد و در اختیار و اراده انسان نسبت به پذیرش عقاید و اعمال نقش اساسی دارد. بگونه ای که هر چه جذابیت در جنگ نرم به دلیل فریب کاری و اغواگری بیشتر شود پیروی انسان از آن هم بالاتر می رود. سرزمین جنگ نرم دیگر سرزمینهای جغرافیایی نیست بلکه اعتقادات، ایمان و ارزشها می باشد. در این جنگ ابتدا غرایز به صورت تخیلی ارضاء می شوند و بعد در حوزه عمل وارد می شود. یعنی قوه تفکر که وجود انسان است را خاموش می کند و با تغییر ذائقه مردم، بجای آن قوه تخیل را فعال می نماید.
خانم اخوان در آخر با اشاره به اهداف جنگ اضافه کرد: فرو ریختن پایه اعتقادات انسان نسبت به نوع نگرش او به عالم هستی، تغییر و تخریب ارزشهای الهی، تغییر و تخریب عملیات رفتار و … را می توان از اهداف جنگ نرم برشمرد.

1552295485_2_.jpg

1552295485_4_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-12-20] [ 12:42:00 ب.ظ ]