#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
بهترین حالت فرد مسول در روز قیامت دست بسته بودن می باشد
نشستی پژوهشی «تعهد و مسولیت پذیری و راهکارهای ارتقاء انگیزه» در مدرسه علمیه الزهرا آباده طشک
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک نشست پژوهشی با موضوع« تعهد و مسولیت پذیری و راهکارهای ارتقاء انگیزه»، با حضور طلاب، تاریخ 28/11/97 در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار نمود.
در این جلسه خانم برمشوری استاد حوزه با توجه به آیه 36 سوره قیامت گفت: اینکه خداوند می فرمایند: «أَیَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن یُتْرَکَ سُدًى؛آیا آدمى پندارد که او را مهمل از تکلیف و ثواب و عقاب گذارند.» آیا در این امتحانات الهی انسان بدون تکلیف و مسولیت می باشد. نه اینطور نیست. همه انسانها در جامعه تعهدات و مسولیتهایی دارند و در صورت عدم انجام مسولیتها نقض نموده اند. و این آیه اشاره به همه مردم دارد بگونه ای که هر چه مقام بالاتر باشد مسولیت هم سنگین تر است. مسولیتهای افراد؛ اول متوجه خود فرد نسبت به نعمتهایی که خداوند به او عطا نموده است، می باشد. دوم متوجه خانواده او و وظایفی که فرد نسبت به تک تک اعضاء خانواده دارد و سوم نسبت به تک تک افراد جامعه پیرامون خود که باید متوجه نیازهای آنها و درصدد پاسخگویی به آنها باشد.
وی در ادامه با توجه به نقش حساس مسولیت پذیری افراد در جامعه، طبق روایتی از حضرت رسول(ص) افزود: رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:«هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد هر کسی که بر ده نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ [مگر اینکه] این آدم رئیس را که این قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می آورند، دست او را به گردنش بسته اند، اگر چنانچه او آدم درست‌کار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجه او نبود، او را رها می‌کنند امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا می‌کند.» این حال اولیه یک مدیر یا مسول می باشد وایی به حال روزی که انسان بد عمل کند.
خانم برمشوری با توجه به نقش حساس طلاب اضافه کرد که: طلاب نسبت به انواع مسولیتهایی که گفته شد باید متعهدتر باشند و با بالا بردن آگاهی و شناخت مسائل روز بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند. آنها نسبت به توفیقاتی که در حوزه شامل حال آنها می شود، نسبت به اساتید، کارکنان، بلاخره هر کسی که سودی به طلاب می رساند وحتی نسبت به در و دیوار حوزه مسول هستند و باید پاسخ گو باشند.
وی در آخر به وظیفه طلاب و همچنین راهکارهایی در راستای انجام مسولیتها اشاره نمود و گفت: آگاهی به مسایل روز، شناخت مشکلات افراد جامعه پیرامون خود، ارتباط گیری خوب با افراد جامعه، متخصص بودن در پذیرش نوع مسئولیت، اطاعت از زیر دست و تابع قوانین بودن، اندیشه پاسخ گو بودن به مسولیت واگذار شده، خالصانه کار کردن، دوری از خودخواهی، خوب درس خواندن و … می تواند سبب انگیزه در افراد جامعه برای هر چه بهتر انجام دادن مسولیتهای محوله باشد.

1551167015_.jpg

1551167016_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-12-20] [ 12:37:00 ب.ظ ]