#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
امام جمعه آباده طشک :
زن و مرد به دلیل تفاوت شرایطشان در عالم هستی، حقوق متفاوتی دارند
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سفار امام جمعه آباده طشک بیان داشت : تفاوت در حقوق زنان و مردان لازمه خلقت آنان و به دلیل تفاوت شرایطشان در عالم هستی می باشد.
به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سفار امام جمعه آباده طشک در نشست « مادران آفتاب »با محوریت «جایگاه زن و پاسخگویی به شبهات» که با حضور طلاب ، اساتید، کادر ، دانش آموختگان وعموم مردم در سالن کوثر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی رحمه الله علیه گفت: معارف و الگوهای حیات بخش اسلام اگر چه در مسیر احیای شخصیت و جایگاه زنان تاثیرات زیادی داشته و دارد، ولی بسیاری از حقایق در پس ابرهای جهل و خرافه پنهان مانده وشبهاتی را ایجاد نموده است.
وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها در عصر جاهلیتی که برای زن و دختر هیچ ارزش و جایگاهی قائل نبودند متولد و با بعثت پیامبر، اسلام با بالا بردن مقام زنان، آنها را از نگاه پست دوران جاهلیت مصون داشت.
آقای سفار درادامه در جواب ادعای فمنیسم مبنی بر عدم تساوی حقوق زن و مرد بیان کرد: تفاوت حقوق به دلیل تفاوت شرایط می باشد، زن و مرد هم به دلیل تفاوت شرایطشان در عالم هستی، حقوق متفاوتی دارند؛ همان گونه که در ادارات مختلف حقوق افراد با توجه به موقعیت آنها فرق دارد.
امام جمعه در جواب شبهه دو برابری ارث مرد نسبت به زن که دلیل برتری مردان نسبت به زنان می باشد گفت: نصف بودن ارث زن در اسلام ادای کامل حق زنان بوده و دو برابری ارث مردان نسبت به زنان به دلیل مسئول بودن مردان نسبت به نفقه، مهریه، مخارج زندگی و … می باشد .

155229471020190225_193157.jpg

155229471020190225_190012.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-12-20] [ 12:34:00 ب.ظ ]