کانون پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا (س)آباده طشک
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





  نشست_علمی_پژوهشی   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
جنگ نرم تضعیف قوه عقلانیت، تقویت قوه تخیل
نشستی پژوهشی با موضوع« انواع و اهداف جنگ نرم» در مدرسه علمیه الزهرا آباده طشک برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک از نشست بصیرتی با موضوع« جنگ نرم، انواع و اهداف»، با حضور طلاب، در سالن اجتماعات این مدرسه خبر داد.
در این جلسه خانم صدیقه اخوان استاد حوزه گفت: ما همیشه در حال جنگ هستیم و دامنه آن ناپیدا و نامحسوس می باشد اما در ادبیات سیاسی مدلهای جنگ را می توان به؛ جنگ هوشمند، سخت، نرم، و نیمه سخت تعریف کرد. بحث ما همان جنگ نرم ؛ که به هر گونه اقدام نرم افزارانه با استفاده از قدرت نرم و بدون بکار بستن ابزارهای سخت برای نابودی حریف، تعریف کرده اند، می باشد.
وی در ادامه افزود: این جنگ مبتنی بر جذابیت و اقناع می باشد و در اختیار و اراده انسان نسبت به پذیرش عقاید و اعمال نقش اساسی دارد. بگونه ای که هر چه جذابیت در جنگ نرم به دلیل فریب کاری و اغواگری بیشتر شود پیروی انسان از آن هم بالاتر می رود. سرزمین جنگ نرم دیگر سرزمینهای جغرافیایی نیست بلکه اعتقادات، ایمان و ارزشها می باشد. در این جنگ ابتدا غرایز به صورت تخیلی ارضاء می شوند و بعد در حوزه عمل وارد می شود. یعنی قوه تفکر که وجود انسان است را خاموش می کند و با تغییر ذائقه مردم، بجای آن قوه تخیل را فعال می نماید.
خانم اخوان در آخر با اشاره به اهداف جنگ اضافه کرد: فرو ریختن پایه اعتقادات انسان نسبت به نوع نگرش او به عالم هستی، تغییر و تخریب ارزشهای الهی، تغییر و تخریب عملیات رفتار و … را می توان از اهداف جنگ نرم برشمرد.

1552295485_2_.jpg

1552295485_4_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-12-20] [ 12:42:00 ب.ظ ]





  نشست_علمی_پژوهشی   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#نشست_علمی_پژوهشی
#کانون_قلم
تغییر ذائقه مردم، عامل عوض شدن نگرش آنها نسبت به دستاوردهای انقلاب می باشد.
پرسش و پاسخ در موضوع گفتمان انقلاب، دستاورد 40 ساله وآینده پیش رو در مدرسه علمیه الزهرا آباده طشک
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک با حضور طلاب نشستی با موضوع« پرسش و پاسخ در موضوع گفتمان انقلاب، دستاورد 40 ساله و آینده پیش رو »، تاریخ 23/11/97 در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار نمود.
در این جلسه آقای اکبر الله وردی مسول عقیدتی – سیاسی سپاه برادران گفت: ایران تنها کشوری است که که آمریکا قصد داشته با تحریم ها انقلاب اسلامیش را تعطیل کند ولی الان خود آنها هستند که تعطیل شده اند. این40 سالگی انقلاب اسلامی را باید معقولانه دید و برای همه محرز است که با همه کارشکنیهای دشمن در فضای رسانه ها این بار هم انقلاب توانست به بهترین شکل اجرا شود. بطوری که فرانسه دو ماه است که با مردمش در گیر است و شبکه بی بی سی که ادعای راستگوترین شبکه دنیا را دارد فقط به اطرافش به اطرافش نگاه میکند که انقلاب ما تمام شده یا خودش.
وی در ادامه افزود: چهل سالگی انقلاب ما یک چهل سالگی پر فراز و نشیب است، رهبری وقتی می فرماید آینده روشن است یعنی دارد رو به جلو می رود و همه این اختلافات بخاطر مسیر رو به پیشرفت ما می باشد. با مقایسه پیشرفتها در قبل و بعد از انقلاب در زمینه های مختلف براحتی می توان قضاوت نمود مثلا در زمان 53 ساله حکومت پهلوی ما فقط 700 پزشک داشتیم در حالی که الان بیش از 84 هزار پزشک داریم. و دزدی 61 میلیون دلار و 384 چمدان الماس و … را هنگام خروج از ایران را می توان سند دست پاک نبودن آن دانست.
آقای الله وردی در زمینه پیشرفته بودن ایران در زمان اضافه کرد که: اگر در آن زمان پیشرفت و یا تولیدی دیده می شد در جهت منافع شخصی خودِ شاه بوده است نه مثل الان که خدمات و پیشرفتها در جهت منافع کشور و عموم مردم می باشد. هر چند که مردم از عملکرد بعضی دولت مردان گله مند هستند و حق آنها هم هست ولی هیچ گاه بپای اسلام و انقلاب نمی گذارند . همیشه در صحنه هستند. و بعضی از مسولین خودباخته باید این حرف امام خمینی(ره) که آمریکا شیطان بزرگ است را آویزه گوش خود کنند نه به عنوان یک تعارف در نظر بگیرند. و اینکه گفته می شود وضع الان بدتر از زمان پهلوی است؛ بخاطر عوض شدن توقعات، بالا رفتن تجملات و زیاد شدن چشم و هم چشمی بین مردم می باشد نه انقلاب.
وی در آخر به وظیفه طلاب اشاره نمود و گفت: طلاب باید از لحاظ علمی و بینشی پیشرفت کرده و با دیدن واقعیتها دست انقلاب را بگیرند. مرجع تقلید باید جلوی بعضی مسولین را بگیرند و طلاب خواهر باید در مسائل زنان مطالبات دقیقی داشته باشند تا بتوانیم از شکاف بین حوزه و جامعه جلوگیری کنیم.

1550650505__20190212_112350.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:38:00 ب.ظ ]





  نشست_علمی_پژوهشی   ...

عاشقان عیدتان مبارک
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک:
َتفکر در آثار گذشت، عامل بالا رفتن انگیزه بخشش در بین انسانها می باشد
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک با حضور طلاب، نشست پژوهشی با موضوع «بررسی مراتب و آثار عفو و گذشت در آیات و روایات » را، در تاریخ 5/12/97 در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزار نمود.
به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) آباده طشک با استناد به آیه 14 سوره تغابن در مورد تفاوت معنایی «عَفَوَ»، «صَفَحَ» و «غَفَرَ» گفت: هر کدام از آنها دارای کارکردی جداگانه که‌؛ عفو در لغت یعنی زمین رها شده و در اصطلاح قرآنی به دو معنای؛ گذشت از گناه و خودداری از مجازات و بخشش باقیمانده مال بگونه ای که صاحبش به سختی نیفتد، صفح هم معنایی بالاتر و بلیغ تر از عفو، یعنی خوشرویی نسبت به شخص مورد عفو، مغفرت هم به روپوشی و چشم پوشی از گناه و خطای دیگران بکار رفته است.
میرشکاری در ادامه با اشاره به سه مرتبه عفوگفت: مرتبه اول: یعنی گذشتن از خطای دیگران بخاطر خداوند، مرتبه دوم: صفح یعنی چشم پوشی از بدی دیگران، مرتبه سوم: نیکی در مقابل بدی دیگران و این مرتبه، سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام) می باشد.
معاون پژوهش مدرسه در آخر با اشاره به آثار عفو و گذشت، به عنوان عامل انگیزشی بخشش در بین انسانها گفت: گذشت دارای آثار و کارکردهایی از جمله رسیدن به مقام صابران و متقین، عامل تخفیف احکام، سبب خیر و برکت، دفع بدی ها، سبب نزول رحمت و محبت الهی، آمرزش گناهان، پاداش مضاعف و … می باشد.

155116670220190224_112143.jpg

155116670320190224_112155.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:37:00 ب.ظ ]





  نشست_علمی_پژوهشی   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
بهترین حالت فرد مسول در روز قیامت دست بسته بودن می باشد
نشستی پژوهشی «تعهد و مسولیت پذیری و راهکارهای ارتقاء انگیزه» در مدرسه علمیه الزهرا آباده طشک
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک نشست پژوهشی با موضوع« تعهد و مسولیت پذیری و راهکارهای ارتقاء انگیزه»، با حضور طلاب، تاریخ 28/11/97 در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار نمود.
در این جلسه خانم برمشوری استاد حوزه با توجه به آیه 36 سوره قیامت گفت: اینکه خداوند می فرمایند: «أَیَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن یُتْرَکَ سُدًى؛آیا آدمى پندارد که او را مهمل از تکلیف و ثواب و عقاب گذارند.» آیا در این امتحانات الهی انسان بدون تکلیف و مسولیت می باشد. نه اینطور نیست. همه انسانها در جامعه تعهدات و مسولیتهایی دارند و در صورت عدم انجام مسولیتها نقض نموده اند. و این آیه اشاره به همه مردم دارد بگونه ای که هر چه مقام بالاتر باشد مسولیت هم سنگین تر است. مسولیتهای افراد؛ اول متوجه خود فرد نسبت به نعمتهایی که خداوند به او عطا نموده است، می باشد. دوم متوجه خانواده او و وظایفی که فرد نسبت به تک تک اعضاء خانواده دارد و سوم نسبت به تک تک افراد جامعه پیرامون خود که باید متوجه نیازهای آنها و درصدد پاسخگویی به آنها باشد.
وی در ادامه با توجه به نقش حساس مسولیت پذیری افراد در جامعه، طبق روایتی از حضرت رسول(ص) افزود: رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:«هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد هر کسی که بر ده نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ [مگر اینکه] این آدم رئیس را که این قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می آورند، دست او را به گردنش بسته اند، اگر چنانچه او آدم درست‌کار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجه او نبود، او را رها می‌کنند امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا می‌کند.» این حال اولیه یک مدیر یا مسول می باشد وایی به حال روزی که انسان بد عمل کند.
خانم برمشوری با توجه به نقش حساس طلاب اضافه کرد که: طلاب نسبت به انواع مسولیتهایی که گفته شد باید متعهدتر باشند و با بالا بردن آگاهی و شناخت مسائل روز بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند. آنها نسبت به توفیقاتی که در حوزه شامل حال آنها می شود، نسبت به اساتید، کارکنان، بلاخره هر کسی که سودی به طلاب می رساند وحتی نسبت به در و دیوار حوزه مسول هستند و باید پاسخ گو باشند.
وی در آخر به وظیفه طلاب و همچنین راهکارهایی در راستای انجام مسولیتها اشاره نمود و گفت: آگاهی به مسایل روز، شناخت مشکلات افراد جامعه پیرامون خود، ارتباط گیری خوب با افراد جامعه، متخصص بودن در پذیرش نوع مسئولیت، اطاعت از زیر دست و تابع قوانین بودن، اندیشه پاسخ گو بودن به مسولیت واگذار شده، خالصانه کار کردن، دوری از خودخواهی، خوب درس خواندن و … می تواند سبب انگیزه در افراد جامعه برای هر چه بهتر انجام دادن مسولیتهای محوله باشد.

1551167015_.jpg

1551167016_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:37:00 ب.ظ ]





  نشست_علمی_پژوهشی   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
مسول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه برادران آباده طشک گفت:
طلاب در زمینه فرهنگی، اقتصادی و سبک زندگی اسلامی، جهاد کبیر را سرلوحه خود قرار دهند
حجت الاسلام والمسلمین آقای اکبر الله وردی مسول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه آباده طشک بیان داشت: طلاب در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و بخصوص سبک زندگی اسلامی با عملی کردن جهاد کبیر همه جانبه باید در راستای پیشرفت انقلاب و اسلام گام بردارند.
به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین آقای اکبر الله وردی مسول تعلیم و تربیت سپاه، در نشست پژوهشی با موضوع « تحلیل و بررسی گام دوم انقلاب همراه با بیان وظایف حوزه های علمیه» که با حضور طلاب، کادر، اساتید و دانش آموختگان در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) پنج گام اساسی؛ شکل گیری انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی، ایجاد و تشکیل تمدن اسلامی برای تحقق جامعه جهانی اسلامی ضرورت دارد.
آقای الله وردی در ادامه بیان داشت: رهبری(دام ظله العالی) به آینده انقلاب، نگاهی خوش بینانه و متکی به واقعیتهای عینی داشته و توصیه های ایشان خطاب به جوانان شامل سرفصلهای؛ علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی می باشد.
مسول تعلیم و تربیت با اشاره به نقش طلاب در پیروزی، پیشرفت و بلوغ انقلاب اسلامی افزود: روحانیت نقش بسیار بزرگی به عنوان مبدا و پیشرانه حرکت در تمام مراحل انقلاب داشته و بخصوص مراجع تقلید همیشه همیار ولایت بوده و در این مرحله دوم چهل سالگی انقلاب باید با عملی کردن رهنمودهای رهبری بتوانند اسلام ناب را ترویج و اسلامهای دروغینِ منفعل را از بین ببرند.
وی در آخر اظهار داشت: تفکر و سبک زندگی طلاب در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و … نسبت به عموم مردم باید اسلامی بوده تا از زیانهای جبران ناپذیرِ اخلاقی، دینی، سیاسی که ترویج سبک زندگی غربی به ملت ما زده، آنها بتوانند با مطالبه گری و جهادِکبیرِ هوشمندانه از آن پیشگیری نمایند.

155229369520190303_110603.jpg

155229369520190303_110803.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:34:00 ب.ظ ]





  شست_علمی_پژوهشی   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#نشست_علمی_پژوهشی
امام جمعه آباده طشک :
زن و مرد به دلیل تفاوت شرایطشان در عالم هستی، حقوق متفاوتی دارند
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سفار امام جمعه آباده طشک بیان داشت : تفاوت در حقوق زنان و مردان لازمه خلقت آنان و به دلیل تفاوت شرایطشان در عالم هستی می باشد.
به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سفار امام جمعه آباده طشک در نشست « مادران آفتاب »با محوریت «جایگاه زن و پاسخگویی به شبهات» که با حضور طلاب ، اساتید، کادر ، دانش آموختگان وعموم مردم در سالن کوثر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی رحمه الله علیه گفت: معارف و الگوهای حیات بخش اسلام اگر چه در مسیر احیای شخصیت و جایگاه زنان تاثیرات زیادی داشته و دارد، ولی بسیاری از حقایق در پس ابرهای جهل و خرافه پنهان مانده وشبهاتی را ایجاد نموده است.
وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها در عصر جاهلیتی که برای زن و دختر هیچ ارزش و جایگاهی قائل نبودند متولد و با بعثت پیامبر، اسلام با بالا بردن مقام زنان، آنها را از نگاه پست دوران جاهلیت مصون داشت.
آقای سفار درادامه در جواب ادعای فمنیسم مبنی بر عدم تساوی حقوق زن و مرد بیان کرد: تفاوت حقوق به دلیل تفاوت شرایط می باشد، زن و مرد هم به دلیل تفاوت شرایطشان در عالم هستی، حقوق متفاوتی دارند؛ همان گونه که در ادارات مختلف حقوق افراد با توجه به موقعیت آنها فرق دارد.
امام جمعه در جواب شبهه دو برابری ارث مرد نسبت به زن که دلیل برتری مردان نسبت به زنان می باشد گفت: نصف بودن ارث زن در اسلام ادای کامل حق زنان بوده و دو برابری ارث مردان نسبت به زنان به دلیل مسئول بودن مردان نسبت به نفقه، مهریه، مخارج زندگی و … می باشد .

155229471020190225_193157.jpg

155229471020190225_190012.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:34:00 ب.ظ ]





  دفاعیه با رتبه عالی   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#دفاعیه
برگزاری دفاعیه خانم زهرا معصومی در تاریخ 97/12/18 در مکان ریحانه النبی (س) با داوری خانم فلاحزاده و راهنمایی صدیقه میرشکاری با رتبه عالی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:33:00 ب.ظ ]





  #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس http://pajohesh-abade.kowsarblog.ir/   ...

َتبیین شعار هفته پژوهش
به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری نشستی با موضوع تبیین شعار هفته پژوهش در سال جاری با حضور طلاب و کادر و اساتید در سالن اجتماعات مدرسه ، خبر داد.
در این نشست «پریجان خواجه» مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک ، با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: شعار «باز آفرینی آثار و نظریات علمی » محور فعالیت های معاونت پژوهش در سال 1397قرار گرفته است که صرف شعار نیست بلکه برنامه ریزی های لازم و تعامل و همکاری شما طلاب عزیز را می طلبد تا ان شالله هر روز بیشتر از دیروز به نقطه مطلوب تر نزدیک شود.
وی در ادامه با تاکید بر توجه لازم بر تحقق این شعار ؛ بیان داشت : باز آفرینی مفاهیم نظری انقلاب اسلامی ،باز آفرینی ؛ماهیت و بایسته ها ،باز آفرینی وجنبش علمی ،بازخوانی تعاملات علمی ، باز آفرینی ورسالت علمی فرهیختگان و باز آفرینی میراث گران بهای علمی ،عناوین روزهای هفته پژوهش امسال؛ ذیل رویکرد محوری سال یعنی «باز آفرینی آثار و نظریات علمی »می باشد .
خانم خواجه افزد : در هفته پژوهش این شعارها به صورت نمادین مطرح می شوند اما تحقق آنها گذشته از آموزشِ پژوهش و ارتقای مهارت افزایی،تلاش وجدیت وپشتکار طلاب و اساتید گرانقدر را می طلبد تا گامی جدی در راستای تحقق سیاست راهبردی «نهادینه سازی پژوهش در حوزه های علمیه خواهران »برداشته شده باشد.
در پایان نیز ضمن تشکر ازمعاونت پژوهش مدرسه ، طلاب و اساتید پژوهشگر و همه کسانی که به نحوی در این زمینه خدمت می کنند ، انجام برنامه ریزی های مناسب و فعالیت های لازم و ثمر بخش در راستای تحقق بخشی به این مطالبه بر حق را درخواست نمود.
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#هفته_پژوهش_فارس
#نشست_علمی_پژوهشی
#کانون_قلم

1545553107dscn1814.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-10-02] [ 12:49:00 ب.ظ ]





  هفته پژوهش   ...

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#هفته_پژوهش_فارس
#نشست_علمی_پژوهشی
#کانون_قلم
دادن کارت احادیث به طلاب

15455534622.jpg

15455534623.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:39:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#تابلو_کانون_قلم
بروز رسانی تابلو کانون قلم مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک
#هفته_کتاب_فارس
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم

1542621502_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1397-08-29] [ 01:23:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#نمایشگاه_کتاب
طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مصلی نماز جمعه نمایشگاه کتاب برگزار نمودند.
#هفته_کتاب_فارس
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم

154262032020181116_122044.jpg

15426203141542445995832.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:21:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#ایستگاه_مطالعه_بیاد_شهید_مدافع_حرم
کانون مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ایستگاه مطالعه بیاد شهید مدافع حرم که در قرعهکشی از بین اسماء شهداء بنام ایشان در آمد ایستگاه مطالعه ای برپا نمودند.
#شهید_مهدی_ثامنی_راد?
#شادی_روح_شهداء_صلوات

#هفته_کتاب_فارس

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم

1542620954_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:21:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#فضاسازی
مدرسه علیمه الزهرا(س) آباده طشک در هفته کتاب و کتابخوانی فضای دیگری به خود گرفت.

#هفته_کتاب_فارس

#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم

1542621195_2.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:21:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#تابلو_کانون_قلم

1542621502_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:20:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#نمایشگاه_کتاب

نمایشگاه کتاب در حوزه

#هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

1542701723_.jpg

1542701712_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:18:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#جلسه_با_طلاب


#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

15427044824.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:17:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#نام_کتابخانه
در قرعه کشی بین اسماء شهدای مدافع حرم نام «شهید مهدی ثامنی راد » بنام کتابخانه مدرسه ما بیرون آمد.

#هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

15427046776.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:17:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

در هفته کتاب و کتابخوانی مراسمی بمناسبت مزین نمودن نام کتابخانه، بنام شهید مدافع حرم « مهدی ثامنی راد» با حضور مدیر محترم، اساتید و طلاب در محل کتابخانه برگزارگردید. در این مراسم ابتدا زندگینامه و وصیتنامه شهید توسط یکی از طلاب قرائت شد.
#هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

1542704823_.jpg

1542704822_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:16:00 ب.ظ ]





  حضور مسوول کتابخانه عمومی در حوزه برای هماهنگی برنامه ها #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

حضور مسوول کتابخانه عمومی در حوزه برای هماهنگی برنامه ها
#هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

15427050147.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:15:00 ب.ظ ]





  در جلسه با طلاب قرار بر این شد که برای هدیه کتاب به کتابخانه در جلسات خود تبلیغ نمایند. #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

در جلسه با طلاب قرار بر این شد که برای هدیه کتاب به کتابخانه در جلسات خود تبلیغ نمایند.
#هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

15427051028.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:14:00 ب.ظ ]





  #هفته_کتاب_و_کتابخوانی_گرامی_باد #اهداء_کتاب_از_طرف_طلاب #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#اهداء_کتاب_از_طرف_طلاب
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

15427053029.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:13:00 ب.ظ ]





  #بازدید #فارس #فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک #کانون_قلم #هفته_کتاب_فارس   ...

#بازدید
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

154270572211.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:08:00 ب.ظ ]





  برگزاری سلسله مباحث تفسیرآیات قرآن همراه با پرسش و پاسخ درخوابگاه #هفته_کتاب_فارس   ...

برگزاری سلسله مباحث تفسیرآیات قرآن همراه با پرسش و پاسخ درخوابگاه
#فارس
#فارس_مدرسه_الزهراس_آباده_طشک
#کانون_قلم
#هفته_کتاب_فارس

1542705996img_20181103_175812.jpg

1542705995imag0692.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:03:00 ب.ظ ]





  دفاعیه مدرسه علمیه الزهرا (س) آباد ه طشک   ...

#دفاعیه
#مدرسه_علمیه_الزهراس_آباده_طشک
مدرسه علمیه الزهراس آباده طشک خبر داد
جلسه دفاعیه با رتبه عالی
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران فعالیتهای پژوهشی استان فارس، «خانم صدیقه میرشکاری» معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهراس آباده طشک گفت: همزمان با اتمام تحصیلات طلاب پایه پنجم در سطح دو و قبول شدن آنها در مراکز عالی حوزوی و دانشگاهی، جلسه دفاعیه سه نفر از طلاب این مدرسه در مکان آموزش عالی ریحانه النبی (س ) مورخ 17/6/97 با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.
در این جلسه دفاعیه 3 نفر از طلاب پایه پنجم، خانم« رقیه بیگی با موضوع عوامل و آثار حزن درآیات و روایات» به بررسی عوامل معنوی حزن مانند بی ایمانی، فراموشی یاد خدا، دوری از امام زمان(عج)، یاد مصائب اهل بیت(علیهم السلام) و عوامل مادی از جمله حسادت، وسواس، آرزوهای طولانی، ثروت، احساس تنهایی و بد بینی و همچنین به آثاری مثل امنیت و آرامش در بهشت، شکوفایی استعداد ها، بیداری از غفلت ها، بخشوده شدن گناهان، پاکسازی درون و راهکارهای درمان اعتقادی و عاطفی (بینش و تربیت اسلامی، تقویت ایمان ، دعا و نیایش، شهادت، پرهیز از یادآوری غصه ها، ورزش) پرداخته است.
خانم زینب الیاسوند با موضوع «خانواده متعالی از منظر قرآن»، وظایف و حقوق متقابل زوجین، فرزندان و والدین را مورد بررسی قرار داده است.
خانم زینب میرشکاری با موضوع «امتحانات الهی و نقش آن در تربیت انسان» به بررسی واژه های هم معنای امتحان( فتنه، تمحیص، ابتلاء)، ابزار ها و شیوه های امتحان و آثار تربیتی فردی(توبه، وسیله تطهیر، ایجاد رقابت، صبر و استقامت، وسیله ای برای ترفیع درجه) و آثار اجتماعی(خالص کردن مومنان و نابودی کافران، توجه به عکس العمل پیامبران در برابر آزمایشهای الهی، شناسایی مجاهدان و صابران و خداترسان، به وجود آمدن روحیه مقاومت) پرداخته است.
این جلسه که خانم طیبه فلاحزاده استاد داور بود خانمها رقیه بیگی و زینب الیاسوند با راهنمایی خانم طیبه بیات و زینب میرشکاری با راهنمایی صدیقه میرشکاری توانستند با کسب رتبه عالی از تحقیق پایانی خود دفاع نمایند.

15366410181536470039374.jpg

153664101820180908_101800.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1397-06-20] [ 09:13:00 ق.ظ ]





  کرسی آزاد اندیشی   ...

#کرسی_آزاداندیشی
مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک برگزار کرد
کرسی آزاداندیشی با موضوع «تعدد زوجات آری یا خیر؟»
به گزارش خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک با حضور طلاب، دانش آموختگان و با دعوت از اساتید و کادر دانشگاه آزاد اسلامی،کرسی آزاداندیشی با موضوع «تعدد زوجات آری یا خیر؟» در سالن اجتماعات این مدرسه تاریخ 25/2/97 برگزار نمود.
در این جلسه ابتدا خانم «رقیه بیگی» طلبه پایه پنجم به عنوان ارائه دهنده گفت: تعدد زوجات در واقع همان چند همسری برای مرد می باشد که در بین بسیاری از آیین ها و اقوام مختلف رواج داشته که اسلام با قرار دادن یک سری شرایط و قوانین خاص به آن نظم داده که یکی از آن شرایط، جواز اختیار کردن چهار زن دائم برای مرد است و بیشتر از آن نمی تواند اختیار کند، تنها آیه ای هم که به طور صریح به این موضوع اشاره کرده آیه 3 سوره نساء می باشد که خداوند متعال می فرماید:« وَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتَامَى فَانکِحُوا مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنَى وَثُلَاثَ وَرُ‌بَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذلِکَ أَدْنَى أَلَّا تَعُولُوا؛ واگر می ترسید که نتوانید در مورد دختران یتیم [در صورت ازدواج با آنان] عدالت ورزید، بنابراین از [دیگر] زنانی که شما را خوش آید دو دو و سه سه و چهار چهار به همسری بگیرید. پس اگر می ترسید که با آنان به عدالت رفتار نکنید، به یک زن یا به کنیزانی که مالک شده اید [اکتفا کنید]؛ این [اکتفای به یک همسر عقدی] به اینکه ستم نورزید و از راه عدالت منحرف نشوید، نزدیک تر است » جواز چند همسری را بیان کرد.
در ادامه خانم «زهرا معصومی» طلبه پایه پنجم به عنوان منتقد گفت:
چرا چند همسری برای مرد جایز است ولی برای زنان جایز نیست؟ آیا این حکم تبعیض بین حقوق زن و مرد نمی باشد ؟
ارئه دهنده: می توان جواب این سوال را با توجه به چند دلیل بیان کرد؛ اول: احکام الهی در دین اسلام مبتنی بر اساس نیازهای واقعی بشر، مصلحت های فردی و اجتماعی انسانها و همچنین با در نظر گرفتن طبیعت، وضعیت جسمی و جنسی زن و مرد است. دوم: تلفات مردان در حوادث، جنگها، بیشتر می باشد به همین دلیل تعداد آنها کمتر است. سوم: بقای غریزه جنسی در مردان تداوم بیشتری دارد. چهارم: زنان عادت ماهانه دارند و حتی بعضی ها در ماه دوبار این دوره را می بینند. اینها دلایل تعدد زوجات برای مرد می باشد. و در جواب سوال دوم مبنی بر عدم جواز چند همسری برای زنان می توان با استناد به اینکه با فرض چند همسری برای زنان، اثبات پدر برای فرزندان متولد شده از میان مردان امکان پذیر نمی باشد و در هر ازدواج، یک زن هم وجود دارد که به واسطه این ازدواج زمینه مناسبی برای برطرف کردن مشکلات و نیازهای خود به دست می آورد. و می توان به این نکته مهم اشاره کرد،که اثبات چند همسری نیاز به ضرورت خاص اثبات شده دارد که در آیات و روایات ما دیده نشده است و دیگر اینکه اصلا با طبیعت و فطرت زن همخوانی ندارد. و اینکه که گفته می شود چند همسری مردان در واقع با رعایت عدالت و سایر شروط دیگر می باشد.
منتقد: منظور شما از عدالت چیه و در چه زمینه هایی باید عدالت رعایت شود؟
ارائه دهنده: عدالت در اینجا مربوط به امور زندگی از قبیل همسرداری، تهیه ی وسایل زندگی می باشد و این عدالت است که انسان توانایی اجرای آن را دارد.
منتقد: خداوند متعال در آیه 3 سوره نساء ازدواج با چند زن را جایز شمرده و در آیه 129 از همین سوره فرمود: « شما هرگز نمی توانید بین همسرانتان به عدالت رفتار کنید» آیا این دو آیه با هم تعارض ندارند؟
ارائه دهنده: از آنجا که در آیه 3 سوره نساء منظور از عدالت، عدالت در نفقه و رعایت حقوق همسری در رفتار است و در آیه 129 عدالت در محبت می باشد نمی توان گفت که تعارض وجود دارد؛ چرا که معنای عدالت در دو آیه متفاوت بیان شده است.
منتقد: آیا تعدد زوجات ارزش اجتماعی زن را پایین نمی آورد با این بیان که ارزش چهار زن معادل با یک مرد است؟
ارائه دهنده: جواز تعدد زوجات جزء اصول ارزشی نیست تا ارزش مرد چند برابر زن باشد بلکه معیار ارزش در اسلام تقوا می باشد از این ممکن است یکی از زنان چند همسری یک مرد برتراز خود مرد باشد
منتقد: با توجه به صحبتهای شما مبنی بر چند همسری مردان، آیا اختیار کردن چندین زن برای یک مرد حتی با رعایت عدالت، موجب شهوترانی مردان در جامعه نمی شود؟
شهوت یک نعمتی است که خداوند به منظور بقای نسل در فطرت انسانها قرار داده است که مدیریت آن بر عهده هر فرد در جامعه می باشد فرق نمی کند که مرد یک همسر داشته باشد یا چند همسر و آنچه در جامعه دیده می شود که سبب شهوترانی مردان می شود روابط آزاد مردان با زنان، بی اعتنایی همسران به خواسته ها و نیاز های یکدیگر، بد حجابی و افزایش جذابیت خای ظاهری در روابط اجتماعی می باشد. در جوامع اسلامی هم دیده می شود که با وجود جواز تعدد زوجات اغلب مردم تک همسری را اتخاذ کرده اند ولی در جوامع غربی با وجود ممنوعیت چند همسری تعداد زیادی از آنها دارای شریکان متعدد جنسی هستند. پس صرفا جواز تعدد زوجات موجب گرایش مردان به شهوترانی نمی شود.
خانم «صدیقه قلتاش» استاد حوزه به عنوان استاد داور این کرسی مطالب را جمع بندی کرد و گفت: چند همسری اختصاص به اسلام ندارد که اسلام در گام اول تکیه بر تک همسری دارد ولی اگر ضرورت فردی و اجتماعی ایجاد کند و مرد تمکین مالی داشته باشد تا چهار زن می تواند اختیار کند. و همچنین شارع حکم تعدد زوجات را واجب نکرده بلکه به شرط رعایت عدالت و مساوات حقوقی بین همسران جایز دانسته است.تعدد زوجات نه تنها باعث تنزل مقام زن نمی شود بلکه ارزش و موقعیت آنها را بالا می برد زیرا متاعی که خریدارش بیشتر باشد کمیاب تر و ارزشمندتر است. و این امر به نفع زنان می باشد چرا که از تعداد زنان بی سرپرست و دختران مجرد کاسته می شود و در واقع چند همسری

1526441305photogrid_1526370223054.jpg

1526441305photogrid_1526370291303.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-02-26] [ 07:57:00 ق.ظ ]





  برگزاری نشست پژوهشی با موضوع باید و نبایدهای پوشش طلبگی   ...

#پوشش
برگزاری نشست پژوهشی با موضوع باید و نبایدهای پوشش طلبگی
نشست پژوهشی با موضوع باید و نبایدهای پوشش طلبگی به منظور روشنگری طلاب با مدلهای پوشش و برترین نوع آن، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک با حضور جمعی از طلاب، اساتید، دانش آموختگان در تاریخ 9/12/96 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، در این نشست صدیقه میرشکاری «معاون پژوهش» با اشاره به اهمیت پوشش و جایگاه آن در عالم هستی به نمونه ای از پوشش در نباتات مثل پوسته های سخت هسته های آلو و غیره که به خاطر سلامت هسته و محافظت از سرما و گرما می باشد اشاره ای نمود و در ادامه به پیشینه پوشش در بین انسانها، به نحوه پوشیدن حضرت آدم و حوا که نشات گرفته از عفت و حیاء درونی آنها می باشد به پوشش همسران پیامبر(ص) با توجه به آیه های سوره احزاب به دلیل الگو بودن آنها در جامعه و مقدم بودن آنها در هر امری اشاره نمود.
وی در ادامه با ربط دادن الگوبودن همسران پیامبر بیان کرد: طلاب هم در جامعه به دلیل مبلغِ دین بودن الگو هستند ، طلاب هم با توجه به توقعات جامعه و نقش حساس آنها در راستای رسالت دینی و اجرای احکام الهی باید در تمام زمینه ها از مردم عادی جلوتر باشند که یکی از نمودهای آن پوشش می باشد.
در ادامه طلاب با سوالات متعددی پیرامون مدل و رنگ پوشش وارد بحث شدند از جمله یکی از طلاب بیان کرد نحوه پوشش تایید حوزه چگونه می باشد؟ خانم رفیعی پور «استاد حوزه» در جواب آنها گفت: آنچه که حد و مرز پوشش طلاب را مشخص می کند عرف جامعه و نگاه مردم به جایگاه طلاب در هدایت مردم می باشد و طلاب باید پوشش آنها به نوعی باشد که زینت شمرده نشود مثلا نمی توان به شلوارهای چسبیده پوشش گفت چون هدف از پوشش، نمایان نشدن برجستگی های بدن می باشد. و در جواب سوال نوع رنگ مورد تایید حوزه چه می باشد خانم آمنه میرشکاری از دانش آموختگان حوزه گفت: رنگها را می توان با توجه به موقعیت ها انتخاب نمود اینکه فرد در داخل منزل و یا در اجتماع و در مقابل دید نامحرم باشد. مثلا در مقابل نامحرم هیچ رنگی بهتر از رنگهای تیره نمی باشد توصیه به این رنگها در پوشش به دلیل سلامت فرد، جامعه و استحکام کانون خانواده می باشد. وی در ادامه با توجه به تجربه شخصی نسبت به تاثیرگذاری در اطرافیان گفت: هیچ چیز به اندازه عمل در افراد تاثیرگذار نمی باشد من هیچ گاه در زندگیم به آنها تذکر لسانی ندادم ولی تفاوت رفتار آنها را بعد از چند مدت مشاهده کردم.
نتیجه آخر اینکه، با توجه به آیات قرآن، فلسفه پوشش که همان پوشاندن زینتها در مقابل نامحرم و حتی گاهی لازم است در مقابل محارم مثل برادر هم پوشش مناسبی داشت به گونه ای ضرورت ایجاب می نماید که در بین طلاب با جانب احتیاط بیشتر بخصوص در محیط اجتماع پوشش مناسب رعایت شود تا مردم که از طلاب الگوپذیری دارند به استاندارد پوشش اسلامی اکتفا کنند. و خواهران طلاب که وظیفه تربیت نسل جدید را بر عهده دارند با رعایت حیا و حجاب اسلامی می توانند مردان با غیرت را تربیت نمایند.

1520230790_.jpg

1520230790_2.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-12-14] [ 09:49:00 ق.ظ ]





  برگزاری کرسی آزاداندیشی   ...

#کرسی_آزاداندیشی
#مدرسه علمیهالزهرا_س_آباده_طشک
هم اکنون برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع فتنه گران عامل فتنه یا فریب خوردگان دشمنان

1518005463k_pic_b9dc4550-9086-4c13-899b-c770a3082772.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-11-29] [ 11:30:00 ق.ظ ]





  نشست پزوهشی   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#نشست_پژوهشی
#مدرسه_علمیه_الزهرا(س)_آباده-طشک
پژوهش و پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی
همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی» به منظور آشنایی طلاب به وظایف خود در امور پژوهشی و تشویق آنها، با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک تاریخ 28/9/96 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «حجه الاسلام و المسلمین علیرضا سفار» امام جمعه شهر آباده طشک، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه و اینکه رسالت آن بر دوش حوزویان می باشد، گفت: لازمه تحقق این شعار در حوزه های علمیه تلاش و پشتکار طلاب در بالا رفتن سطح سواد و بالا رفتن مرتبه علمی می باشد. و از آنجا که جامعه برای پاسخ گویی به نیازها و سوالات خود نیاز به عالم با سواد دارد، طلبه بیسواد بخاطر نداشتن سلاح علم و عدم توانایی در پاسخگو بودن نیازهای مردم در جامعه جایگاهی ندارد.
وی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی امام خمینی(ره) افزود: امام(ره) در دنیا به عنوان عالم سیاسی شناخته شده و در ایران هم به عنوان عالم سیاسی و هم مرجع تقلید و مفسر عالم شیعه شناخته شده است. و علامه طباطبایی هم به عنوان فیلسوف و مفسر شناخته شده است که تمام این مقامات به دلیل تلاش و پشتکار آنها در زمینه علمی و |پژوهشی بوده است. همه اینها درس است که ما به تکلیفمان عمل کنیم. و ضربه هایی که به دین می خورد همه آنها به خاطر بیسوادی است.
در آخر هم از معاون پژوهش و دو تحقیق پایانی برتر تقدیر شد

1514111052_.jpg

1514111051_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-10-03] [ 01:56:00 ب.ظ ]





  تابلو کانون در هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#تابلو_کانون
تابلو_کانون_هفته_پژوهش

1513420690_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-09-29] [ 12:39:00 ب.ظ ]





  بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#نمایشگاه
#بازدید_طلاب_نمایشگاه
بازدید طلاب از نمایشگاه کتاب و آثار علمی طلاب و اساتید در هفته پژوهش

1513489358_.jpg

1513489358_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:38:00 ب.ظ ]





  تابلو کانون در هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#نمایشگاه_آثار_علمی_طلاب_اساتید_کتاب

151358205120171213_122318.jpg

151358205020171213_122418.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:38:00 ب.ظ ]





  وحدت حوزه و دانشگاه در هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#وحدت_حوزه_دانشگاه
#مدرسه_علمیه_الزهرا(س)_آباده_طشک
روز وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف
به مناسبت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه در تاریخ 27/9/96 کارکنان ، طلاب و فارغ التحصیلان حوزه علمیه الزهرا س آباده طشک در کارگاه مهارتهای مدیریت و کنترل خشم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده طشک شرکت کردند.
در این کارگاه «آقای رنجبر »مشاور درمانگاه امام هادی(ع) آباده طشک ضمن بیان انواع هیجانات و تعریف خشم ، مهارتهای کنترل خشم وانواع برخورد افراد نسبت به آن گفت: واکنش افراد در مقابل خشم به انواع منفعلانه ، پرخاشگری، ترکیبی از منفعلانه و پرخاشگری، قاطعانه و مقتدرانه تقسیم می شود که بعد از تحلیل محاسن و معایب هر کدام از آنها موارد اول ، دوم وسوم به این دلیل که معایب هر کدام از آنها از محاسنشان بیشتر است در برابر خشم ناکارآمد می باشند و تنها واکنش قاطعانه و مقتدارنه که به طور مستقیم و با حفظ احترام و دفاع از حقوق خود می باشد می تواند به عنوان بهترین نوع واکنش در مقابل خشم باشد.
در این کارگاه کتاب «راهنمای خود مراقبتی جوانان » به شرکت کنندگان اهدا شد تا در جلسات بعدی در آزمون گواهی طرح سلامت شرکت کنند.

1513760130_.jpg

1513760130_2.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:37:00 ب.ظ ]





  نشست هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#نشست
#مدرسه_علمیه_الزهرا(س)_آباده_طشک
درمدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک بیان شد
پژوهش حرفه ای و استانداردهای پژوهشی
همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « پژوهش حرفه ای و استانداردهای پژوهشی » به منظور آشنایی طلاب نسبت به باید و نباید های امور تحقیقاتی با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه تاریخ 26/9/96 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «خانم پریجان خواجه» مدیر مدرسه با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: پژوهش به امری هدفمند با روش خاص به منظور رسیدن به جواب مساله گفته می شود و در واقع فرایندی منطقی و معقول است که هدف آن کشف روابط بین پدیدارها است.
وی در ادامه به مهارتهای حرفه ای پژوهش از جمله مطالعه همراه با فیش برداری، نظم، یادداشت برداری از اندیشه های خود، نوشتن اطلاعات کتاب شناسی منابع و ماخذ، تهیه کردن رئوس مطالب گزارش پژوهش، یادگیری چگونگی انجام مطالعات دینی و داشتن هدف اشاره کرد و گفت : استاندارهای پژوهشی هر مرکز با توجه به آیین نامه ها تعریف می شود. در مدارس علمیه خواهران، تحقیقات پایانی باید دارای بخش بندی ، فصل بندی و زیرفصل باشد. و تعداد صفحات آن کمتر از 60 صفحه و بیشتر از120 نباشد.

1513760342_2.jpg

1513760341_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:36:00 ب.ظ ]





  نشست هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#نشست
#مدرسه_علمیه_الزهرا(س)_آباده_طشک

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک خبر داد
برگزاری نشست پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش
همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « نیاز سنجی،مساله یابی و پاسخ گویی علمی به نیازهای جامعه » به منظور آشنایی طلاب با مساله و رابطه آن با موضوع تحقیق و با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه تاریخ 25/9/96 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «خانم صدیقه میرشکاری» معاون پژوهش مدرسه با اشاره به انواع نیازهای فردی و اجتماعی گفت: همین نیازها عامل به وجود آمدن و دغدغه مند شدن ذهن افراد می با شد که به دنبال آن این نیازمندی ها تبدیل به مساله می شوند .اولین گام در هر تحقیق انتخاب موضوع است که فرمول و قاعده خاصی برای آن وجود ندارد ولی می توان از راه های تجارب شخصی، کنجکاوی در اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه ها، بهره گیری از دانش قلمرو تخصصی، تمایل به حل یک مساله، توجه به ارزش های فردی و مواجهه با مساله ای پژوهشی در زندگی روزمره، عنوان تحقیق را انتخاب کرد.
وی افزود: بعد از اینکه مساله در ذهن افراد به وجود آمد آن را تبدیل به موضوع نموده که عنوان موضوع باید دارای شرایط استاندارد باشد و در مرحله آخر فرد با تحقیق و جستجو در منابع علمی و تحقیقاتی از جمله کتاب و منابع الکترونیکی می تواند پاسخ گوی نیازهای فردی و شخصی وهمچنین اجتماعی افراد باشد.

1513760422_.jpg

1513760422_2.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:36:00 ب.ظ ]





  هفته پژوهش   ...

#هفته_پژوهش_فارس
#نشست
#مدرسه_علمیه_الزهرا(س)_آباده_طشک

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک خبر داد
برگزاری نشست پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش
همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « نیاز سنجی،مساله یابی و پاسخ گویی علمی به نیازهای جامعه » به منظور آشنایی طلاب با مساله و رابطه آن با موضوع تحقیق و با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه تاریخ 25/9/96 برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «خانم صدیقه میرشکاری» معاون پژوهش مدرسه با اشاره به انواع نیازهای فردی و اجتماعی گفت: همین نیازها عامل به وجود آمدن و دغدغه مند شدن ذهن افراد می با شد که به دنبال آن این نیازمندی ها تبدیل به مساله می شوند .اولین گام در هر تحقیق انتخاب موضوع است که فرمول و قاعده خاصی برای آن وجود ندارد ولی می توان از راه های تجارب شخصی، کنجکاوی در اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه ها، بهره گیری از دانش قلمرو تخصصی، تمایل به حل یک مساله، توجه به ارزش های فردی و مواجهه با مساله ای پژوهشی در زندگی روزمره، عنوان تحقیق را انتخاب کرد.
وی افزود: بعد از اینکه مساله در ذهن افراد به وجود آمد آن را تبدیل به موضوع نموده که عنوان موضوع باید دارای شرایط استاندارد باشد و در مرحله آخر فرد با تحقیق و جستجو در منابع علمی و تحقیقاتی از جمله کتاب و منابع الکترونیکی می تواند پاسخ گوی نیازهای فردی و شخصی وهمچنین اجتماعی افراد باشد.

1513760660_2.jpg

1513760660_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:35:00 ب.ظ ]





  گزارش پژوهشی   ...

#گزارش_ساعات_پژوهشی
مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک در سالن اجتماعات تاریخ 96/9/25 جلسه دوم آشنایی با اینترنت را با موضوع «منابع الکترونیکی پژوهش » را برگزار نمود. در این جلسه خانم میرشکاری طلاب را با انواع منابع الکترونیکی پژوهش از جمله انواع سایتهای علوم انسانی، پایگاههای قرآنی، کتابخانه های دیجیتالی، پایگاههای اطلاع رسانی پیامبر اعظم(ص) ، مراجع و علما آشنا نمود. و در آخر هم خانم طهاندار به سوالات و اشکالات طلاب در مورد مهارتهایی که تا کنون آموزش داده شده بود پاسخ دادند.

1513417937_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:47:00 ق.ظ ]





  #آموزش_پست الکترونیکی #آموزش_ساخت_وبلاگ #آموزش_سامانه_پژوهشی   ...

#آموزش_پست الکترونیکی
#آموزش_ساخت_وبلاگ
#آموزش_سامانه_پژوهشی
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک در تاریخ 96/9/29 کارگاه آموزشی ساخت پست الکترونیکی، وبلاک و آشنایی با سامانه پژوهشی را برگزار نمود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:46:00 ق.ظ ]





  هفته پژوهش   ...

بازدید طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک از نمایشگاه کتاب و آثارعلمی طلاب و اساتید

1513489067_.jpg

1513489068_.jpg

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-09-26] [ 09:09:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

در هفته کتاب و کتابخوانی هر روز یک طلبه به مدت 10 دقیقه کتابهایی با موضوعات مختلف از جمله مهدویت، امام حسین(ع) ، همسرداری ، سیره شهداء ، طب سنتی برای طلاب معرفی می کردند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-08-24] [ 11:45:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

در هفته کتاب و کتابخوانی هر روز یک طلبه به مدت 10 دقیقه کتابهایی با موضوعات مختلف از جمله مهدویت، امام حسین(ع) ، همسرداری ، سیره شهداء ، طب سنتی برای طلاب معرفی می کردند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:44:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

بازدید طلاب،مدارس،دانشگاه از نمایشگاه،ایستگاه مطالعه و کتابخانه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:43:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:38:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:37:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:36:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

بروشور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:23:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

بروشور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:21:00 ق.ظ ]





  #چکیده_تحقیقات_پایانی   ...

بروشور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:20:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

برشور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:19:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:17:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

برشور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:17:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:07:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

عكس شهيد حججي در كنار نمايشگاه كتاب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:02:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:00:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:56:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

#اهمیت_کتابخوانی_از_نظر_شهید_حججی
حمید خلیلی مدیر مؤسسه سردار شهید حاج احمد کاظمی که سال‌های متمادی یا شهید مدافع حرم «محسن حججی» ارتباط داشت و رابطه صمیمی میانشان وجود داشت ایشان گفت: مؤسسه شهید احمد کاظمی یک مؤسسه فرهنگی تربیتی با جامعه مخاطب دانش آموزان نخبه است و در بخش های مختلفی اعم از علمی, ورزشی, گروه های جهادی, کتاب و فرهنگ کتابخوانی فعالیت می‌کند. شهید محسن حججی از سال 85 وارد این مؤسسه شد و در ابتدا گروه ورزشی را انتخاب کرده بود اما بعداً شاخه جهادی و کتاب و کتاب خوانی را انتخاب کرد.زمانی که شهید حججی در بخش کتاب وارد شد, اهتمام زیادی به نوشتن داشت و تمامی خاطرات خود را می‌نوشت. همچنین محسن در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی بسیار تلاش می‌کرد. در ماه رمضان با هماهنگی با امام جماعت مساجد نمایشگاه کتاب برگزار می‌کرد و با اصرار مردم را به خرید کتاب تشویق می‌کرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:54:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

#اهمیت_کتابخوانی_از_نظر_شهید_حججی

اولین هدیه ای که به همسرش داد کتاب بود

مدیر مؤسسه شهید کاظمی از اهتمام و علاقه شهید حججی به ترویج فرهنگ کتاب خوانی می‌گوید و می‌افزاید: علاقه و اهتمام او تا آنجا بود که اولین هدیه‌ای که به همسرش داد کتاب بود و هرگاه به مهمانی می رفت به دوستان و اقوام کتاب معرفی می کرد و به آنها کتاب هدیه می‌داد. به همسرش ماهانه یک کتاب هدیه می‌داد و برای ترغیب او به خواندن کتاب از آنچه که از آن کتاب خوانده بود امتحان می‌گرفت و به او هدیه ای دیگر می‌داد. حتی در مراسم عقدش هم چند کتاب مانند کتاب سلام بر ابراهیم و چند کتاب دیگر به همسرش هدیه داده بود.

در زندگی اش هرگاه با مشکل مواجه می‌شد با کتاب آن مشکل را بر طرف می‌کرد. یکی از تأسفاتی که همیشه می خورد و جالب بود این بود که می گفت من از سال 85 که وارد مؤسسه شدم دنیای جدیدی به روی من باز شد و پشیمان هستم که چرا از بچگی کتابخوان نبودم. محسن حتی در گروه‌هایی که در فضای مجازی به ترویج تفکرات تشیع انگلیسی و تکفیری مشغول هستند عضو بود, شبهات و مسائلی که در گروه مطرح می‌شد را می نوشت بعد می‌رفت مطالعه می‌کرد و پاسخ آن شبهات را پیدا می‌کرد و در آن گروه ها مطرح می کرد.

خلیلی می‌گوید: محسن بعد از آنکه وارد سپاه شد عصرها به کتابفروشی می‌آمد و پولی که از قِبَل این کار به دست می‌آورد را برای اردوهای جهادی کنار می‌گذاشت. رشته تحصیلی محسن برق ساختمان بود و برق کشی ساختمان ها را نیز انجام می‌داد و پول دستمزدش را در قُلَّکی که برای این کار کنار گذاشته بود نگه می‌داشت و هر دفعه که به اردوی جهادی می رفتیم 4-3 میلیونی که جمع کرده بود را خرج اردو می‌کرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:53:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

فضاسازی_مدرسه_علمیه_الزهرا(س)_آباده طشک

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:53:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

روشهای علمی مطالعه
معاون پژوهش حوزه علیمه خواهران الزهرا(س)آباده طشک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشستی با موضوع آموزش روشهای علمی مطالعه به منظور بالا رفتن سطح علمی طلاب تاریخ23/8/96 در سالن اجتماعات مدرسه برگزار کرد.
در این جلسه خانم زینب هاشمی استاد دانشگاه آزاد و پژوهشگر موفق گفت: نمی توان برای هر فرد یک شیوه خاص مطالعه در نظر گرفت زیرا این روشها بر اساس تیپ های شخصیتی اشخاص می باشد. که این تیپها به دو نوع هستند؛ 1- درون گرا ؛که معمولا برای مطالعه محیطهای آرام و بی صدا را انتخاب می کنند و با چشم می خوانند. 2- برون گرا ؛ که این افراد از تنهایی لذت نمی برند و برای مطالعه محیطهای پر سروصدا را انتخاب می کنند و از مطالعه شاگردی و هم شاگردی لذت می برند.
وی افزود: در شیوه مطالعه عنصر مهم ،زمان مطالعه می باشد چون مطالب می خواهد از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت انتقال پیدا کند. به همین منظور باید ذهن استراحت کافی داشته باشد. همچنین محیط و نحوه نشستن هنگام مطالعه هم خیلی مهم می باشد مثلا هنگام مطالعه اگر به پشت بخوابیم تمرکز ما از بین می رود.
خانم هاشمی گفت: در شیوه یادگیری تئوری هر چه قدر تمرین و تکرار باشد یادگیری بهتر حاصل می شود.که برای تسهیل یادگیری اولا نگاه اختصاری ، بعد روزنامه وار و در اخر با یک مداد مطالب را نت برداری کنیم. و با دسته بندی کردن مطالب به دو قسم علمی و ادبی گفت: برای خواندن مطالب علمی اولین گام پیش خوانی کردن می باشد، مرحله بعد سوال کردن است و در نهایت روی مطالب تفکر کنید و آنها را حفظ نمایید. همچنین برای خواندن مباحث ادبی اولین کار این است که شخصیت ادبی را تشخیص دهیم، هدف اصلی داستان و مشکل را پیدا کنیم و در نهایت راه حل مشکل را بیان کنیم.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:49:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

#ايستگاه مطالعه بياد شهيد خججي

مؤسسه شهید احمد کاظمی در توصیف شهید حججی می گوید: زمانی که شهید حججی در بخش کتاب وارد شد, اهتمام زیادی به نوشتن داشت و تمامی خاطرات خود را می‌نوشت. همچنین محسن در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی بسیار تلاش می‌کرد. در ماه رمضان با هماهنگی با امام جماعت مساجد نمایشگاه کتاب برگزار می‌کرد و با اصرار مردم را به خرید کتاب تشویق می‌کرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:48:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

در هفته کتاب و کتابخوانی هر روز یک طلبه به مدت 10 دقیقه کتابهایی با موضوعات مختلف از جمله مهدویت، امام حسین(ع) ، همسرداری ، سیره شهداء ، طب سنتی برای طلاب معرفی می کردند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:42:00 ق.ظ ]





  #گرامیداشت_هفته_کتاب_وکتابخوانی   ...

بازدید طلاب،مدارس،دانشگاه از نمایشگاه،ایستگاه مطالعه و کتابخانه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:38:00 ق.ظ ]





  برگزاری دوره وبلاگ نویسی   ...

یییییییییییییییدددد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-08-25] [ 11:24:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما